A miała być CUDOWNA, kampania Warmii i Mazur

Jedna z największych tegorocznych kampanii z zakresu marketingu terytorialnego, jest realizowana na zlecenie Warmii i Mazur. Założeniem kampanii było kontynuowanie dotychczasowych działań wizerunkowych tego województwa z kampanii Mazury cud natury.
To mazury

Obecna kampania została zaprojektowana w oparciu o strategię 360. Oprócz outdoor`u zobaczymy ją w Internecie oraz w pociągach PKP Intercity. Jest eksponowana na 24 layoutach z hasłami: CUDOWNIE! Tu być, CUDOWNIE! Tu zamieszkać, CUDOWNIE… Taki spokój, CUDOWNIE! Odkrywać, CUDOWNIE! To poczuć, CUDOWNIE! Tak malowniczo, CUDOWNIE… Taki relaks, CUDOWNIE! Popłynąć w rejs, CUDOWNIE! Zakochać się tutaj, CUDOWNIE! Taki widok, CUDOWNIE! Taki spacer, CUDOWNIE… Taka cisza, CUDOWNIE! Jak w bajce, CUDOWNIE! Kopernik tu mieszkał, CUDOWNIE! Taka architektura, CUDOWNIE! Płynąć przed siebie, CUDOWNIE! Taki rejs, CUDOWNIE! Wytrawne dźwięki, CUDOWNIE! Smak tradycji.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Pomimo odpowiednio dobranych narzędzi. Kreacja nie zaskakuje niczym nadzwyczajnym. Layout jest po prostu zwyczajny, i nie utkwi w pamięci widza. Na tła layoutów przeważnie składają się ładne zdjęcia, jednakże nie uwodzą one niczym nadzwyczajnym. Nie wpadają w pamięć, nie są unikatowe, nie eksponują charakterystycznych marketów miejsc, nie pokazują anomalii, które w przyszłości mogłyby zostać charakterystycznymi obrazami dla Warmii i Mazur. W efekcie odbiorca nie może stworzyć „jedynego” obrazu, który kojarzyłby się wyłącznie z Warmią i Mazurami. W zamian zdjęcia mamy przemieszane, jedne odnoszą się do tradycyjnej turystyki, drugie do nowoczesnej turystyki, według zasady 3E. Więc kampania ukazuje wszystko. Zamki które są „zarezerwowane” dla Dolnego Śląska, plaża dla Pomorza, jazz dla Krakowa.

A wystarczyłoby gdyby kreacja byłaby skierowana do turysty nastawionego na poszukiwanie inności oraz liczącego na aktywny wypoczynek, a nie również na wczasowicza i modnego imprezowicza. Przez co mamy ogromną ilość zdjęć oraz haseł. Nie mamy prawa zapamiętać tych wszystkich elementów. Prawdopodobnie także ich nie zobaczymy. A zapewne z tej kampanii zapamiętamy hasło „CUDOWNIE”. Ale co cudownie?

Kampanię „Cudownie” oprócz Polski będzie eksponowana w Niemczech, Czechach, Belgii, Litwie, Słowacji oraz na Ukrainie. W Internecie kampanię zobaczymy m.in. na portalu wp.pl, onet.pl, gazeta.pl, msn (Belgia, Niemcy), seznam.cz (Czechy), azet.sk  (Słowacja), delfi.lt (Litwa), ukr.net (Ukraina). Spoty reklamowe będziemy mogli obejrzeć m.in. w Polsacie, TVN, TVP1, Discovery Channel, FOXLife, TVN Style, Comedy Central oraz BBC Knowledge.
Wartość kampanii wynosi 9.775.000.