Golden Arrow – konkurs marketingu bezpośredniego organizowany od 2006 roku przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications. Nagrody są przyznawane w 9 kategoriach:
Program lojalnościowy, Promocja sprzedaży, Experiential marketing, Program incentive travel, Marketing internetowy, Social media, Marketing mobilny, Direct response advertasing, Kampania zintegrowana. Dodatkowymi kategoriami są: Non profit, Golden Arrow design, Golden Arrow open oraz Salon odrzuconych.
W skład tegorocznej jury wchodzą między innymi Piotr Strzelczyk dyrektor marketingu Beauty Care, Henkel Polska, Piotr Lipiński senior marketing & PR manager, Payback, Anna Telakowiec marketing director, Bonduelle Polska, Marta Życińska dyrektor biura marketingu, Grupa PZU, Robert Witkowski creative director, Momentum Worldwide, Maciej Skrzypczak client service director & partner w Lubię To – Social Media Agency, Przemysław Orłowski managing director, Marketing House.
Wszystkie nominowane projekty w tegorocznej edycji konkursu można znaleźć tu.
Poniżej zamieszczam najciekawsze kampanie w poszczególnych kategoriach. W kolejności: Agencja, Klient, Marka/produkt, Tytuł pracy.
Wysyłka bezpośrednia BtoC
Focus Advantage/ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SĄ/ING Życie/„Welcome Pack instrukcja obsługi polisy”
Wysyłka bezpośrednia BtoB- pretendent według mnie
Saatchi & Saatchi Poland/Casa Mariol/Casa Mariol/„Wine Ink”
Program lojalnościowy BtoC
Marketing House/Vichy Laboratories, Grupa L’Oreal/Vichy/„Moje Vichy”
Program lojalnościowy BtoB
smARTcat/Robert Bosch/Automotive Aftermarket/„Bosch jedwabny szlak”
Promocja sprzedaży BtoC
IQ Marketing (Poland)/MasterCard Europe/MasterCard® PayPass™, Maestro® PayPass™/„PayPass Goool!”
Promocja sprzedaży BtoB
BBDO Warszawa/Mercedes Benz/Mercedes Citan/„Citan w Makro Cash&Carry”
Experiential marketing – event marketing
PKN ORLEN, agencja Live/PKN ORLEN SA/PKN ORLEN/„ORLEN Warsaw Marathon”
Experiential marketing – field marketing
Havas Engage Warsaw/Coca-Cola/Coca-Cola/„Coca-Cola Sampling Door-2-Door”
Experiental marketing – pozostałe formy
Mosqi.to/IKEA/IKEA/„Przysiądź się!”
Program incentive travel
Planners Polska/Lotos Paliwa/Lotos/„Lotos Sardynia 2012”
Marketing internetowy – serwis internetowy
MEC Poland, Leroy Merlin Polska/Leroy Merlin Polska/Leroy Merlin/„Akcja Porządki”
Marketing internetowy – kampania internetowa
Lubię to – Social Media Agency/Maspex/Tiger Energy Drink/„Tygrys”
Marketing internetowy – SEM
Cube Group SĄ/Aviva Powszechne Towarzystwo Emerytalne Aviva BZ WBK SĄ/Aviva OFE/„Aviva OFE”
Marketing internetowy – e-mail marketing
FreshMail/FreshMail/FreshMail Poranek z email markietingiem/„Poranek z email marketingiem”
Marketing internetowy – marketing wirusowy
Lemon Sky/Orange/Orange/„Serce kręci reklamę z kotem”
Social media
Lemon Sky/Orange/Orange/„Królowie polskiego Facebooka – Serce i Rozum”
Marketing mobilny
Redmobile/Philips Polska/Ekspresy Saeco/„My Saeco”
Direct Response Advertising
Men At Work, VML Poland/Grupa Żywiec/Żywiec/„Lepiej Żywca – direct response”
Kampania zintegrowana BtoC
Tequila, DDB Warszawa, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Starcom Mediavest Group/Kompania Piwowarska/Tyskie/„Tyskie 5 stadion”
Kampania zintegrowana BtoB
Mindshare Polska/Randstad Polska/Randstad/„Randstad: Znajdziemy pracowników dla Twojej firmy”
Non-profit
Saatchi & Saatchi Poland/Polski Czerwony Krzyż/Polski Czerwony Krzyż/„Godne dzieciństw”
Golden Arrow design
GMP/Play/Play/„Rent a tablet”
Golden Arrow open
Grupa Eskadra/Mercedes-Benz Polska/Mercedes Citan/„Gala… której nie było”
Salon odrzuconych
TKM Agencja Reklamowa/Metro Properties/Centrum Handlowe „Centrum Ursynów”/„Strategia wizerunkowa z linią kreacyjną Centrum Ursynów 2013”
27 czerwca poznamy zwycięzców podczas gali, która odbędzie się w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.