Strona www – obowiązek, Facebook – powinien być. Natomiast Pinterest jest jeszcze ekstrawagancją, ale za moment przestanie nią być. Pomogą w tym: zwiększenie „synchronizacji” z Facebookiem oraz wprowadzenie reklam.
Dziś często się zdarza, że konta firm na Pintereście są tworzone bez żadnego pomysłu. Jednak z drugiej strony istnieje duża liczba ciekawych kont firmowych. Jednak pomysł nie zawsze się przekłada na liczbę obserwujących. Więc zobaczymy jak wyglądają konta o największej liczbie obserwujących.
Najpopularniejsze polskie konta na Pintereście to Thisispaper Magazine (1.178.488!!!), the Illest (7034), Mayamural Kraków 2012 (5166), Muzeum Erotyzmu (3318) oraz. A więc strony, które nie są profilami produktów ani usług, a nawet marek, które odnoszą sukcesy na Facebook. W dodatku należą do najpopularniejszych kont na świecie.
Najpopularniejszym kontem firmowym jest Reserved. Fakt ten nie powinien zaskakiwać. Jednak liczba followersów na poziomie 1149, może zaskakiwać. Czemu tak mało? Biorąc pod uwagę, że Pinterest świetnie nadaje się do wspomagania sprzedaży. W przypadku Reserved poprzez oznaczanie prezentowanych ubrań do kupienia. Jeżeli wrzucone zdjęcie spodoba się, można się spodziewać większego ruchu na docelowej stronie. Pinterest może być także pomocny w badaniu trendów, oczekiwań klientów.
Kolejne konto pod względem liczby obserwujących, także należy do producenta odzieży. Czyli do Answear.com, który zebrał połowę obserwujących co Reserved.
Na trzecim miejscu znajduje się LOT Polish Airlines z liczbą prawie pół tysiąca followersów.
Kolejne miejsce to Winiary oraz Factory Outlet.
Można sądzić, że konta globalnych tudzież międzynarodowych firm będą sobie lepiej radzić na Pintreście. Jednak wcale tak nie jest. Najpopularniejsze konto należy do Lidl Polska (703) kolejne miejsca zajmuje Lipton Polska (412), Durex Polska (408), Jeep Polska (349), Olympus Polska (327), Zalando Polska (281), Sony Polska (255), Toyota Polska (247), Nikon Polska (143), MasterCard Polska (126), Orly Polska (114).
Bogatą prezentację posiadaj media. Najpopularniejsze konto posiada Newsweek Polska (680). Następne miejsca zajmują odpowiednio InStyle Polska (317), HBO Polska (308), Elle Polska (308), MTV Polska (245), Tygodnik Powszechny (181), Forbes Polska (105), RMF FM (95), Eska Radio Web TV (7).
Miłym zaskoczeniem jest, że marketing terytorialny także wkroczył na Pinterest. Największym sukcesem może poszczycić się Gdańsk, którego profil obserwuje przeszło 1300 osób. Wynik ten stawia Gdańsk w gronie czołowych polskich kont na Pintreście.
Ale nie tylko Gdańsk jest w tym medium Social Media. Znajdziemy również Radom, Sopot, Szczecin i Wrocław. Jednak ich konta dopiero raczkują.
Największym rozczarowaniem jest konto Polskiej Organizacji Turystycznej, który zebrał raptem 9 followersów. Stworzony chyba po to, że nikt nie powiedział, że na Pintreście Polska Organizacja Turystyczna nie ma konta. I tylko tyle można o nim pozytywnego napisać. Ponieważ został stworzony bez żadnego pomysłu, a będąc na nim można odczuć, że założyciel zapomniał, że stworzył konto.