Z pośród 154 zgłoszeń, z których 52 otrzymały nominacje do tegorocznego konkursu Effie Awards 2013. Najważniejsze wyróżnienie podczas gali, która odbyła się w Teatrze Wielkim w Warszawie. Grand Prix otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5 Stadion” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej.
Grand Prix nie było jednak jedyną nagrodą tego wieczora. Wręczono również 6 złotych Effie.
Pierwszą nagrodzoną złotem kampanią była „150 GODZIN” przeprowadzona przez Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT dla General Motors Poland.
Kolejne Złote Effie trafiły do: Brain i LOWE Media za kampanie „Lepiej pożyczyć z banku” dla ING Banku Śląskiego;
MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za „Relaunch Pharmatonu Geriavit” (Boehringer Ingelheim);
DDB Warszawa, Stacom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za „5 Stadion” (Kompania Piwowarska);
GPD Advertising za „Pascal kontra Okrasa” (Lidl Polska);
oraz Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum” (Orange Polska).
Ponadto do nominowanych trafiło 13 srebrnych Effie oraz 19 brązowych Effie. Pełna lista nagrodzonych tegorocznymi nagrodami Effie znajduje się tu.
Oprócz nagród na najlepsze kampanię przyznano nagrodę dla najbardziej efektywnej agencji reklamowej i domu mediowego. Najefektywniejszą agencją została DDB Warszawa. Natomiast najefektywniejszym domem mediowym został Starcom MediaVest Group.