Wspaniałe reklamy: Volvo robi je świetnie

Volvo Trucks bohater ostatniego tygodnia, bohater ostatniego miesiąca, bohater tego miesiąca. Virale, które stworzyło Volvo do promocji nowych generacji ciężarówek, zawładnęły Internetem. W ramach projektu „Live Test” Volvo stworzyło 6 filmów, które przedstawiają najnowsze modele ciężarówek. Spot promujący model FH w ciągu trzech dni osiągnął wynik 17 milionów wyświetleń. Chomik prowadzący ciężarówkę był do tej pory wyświetlany przeszło 5 milionów razy. Spoty promujące Volvo FMX zostały wyświetlone prawie 3 miliony razy. Byki goniące Volvo FL obejrzano prawie 2 miliony razy. W sumie przeszło 25 milionów wyświetleń na You Tube. Ta liczba robi wrażenie. To połowa wszystkich wyświetleń filmów zamieszczonych na kanale Volvo Trucks. Tą liczbę zrobiło 5 filmów z 330 zamieszczonych przez Volvo.

Szpagat Van Damme`a w powietrzu

Głowa inżyniera w pustyni

Prezes Volvo Trucks stojący na dachu swojej ciężarówki

Byki goniące czerwono krwiste Volvo

Chomik prowadzący ciężarówkę

Wszystkie obiegły cały świat. Efekt oszałamiający. Wszyscy mówią o Volvo. Pomimo faktu, że prawie nikt nie powie, jakie modele były pokazywane. To i tak jest to ogromny sukces. Bo kto chce oglądać reklamy ciężarówek? Nikt, nie chce. W związku z tym Volvo nie mówiło w żadnej z nich, jakie osiągi mają nowe ciężarówki. I jest to całkowicie zrozumiałe. Ponieważ mało, kto zapamiętałby te wszystkie liczby. W zamian Volvo pokazało USP swoich produktów w sposób, który zostanie zapamiętany prawdopodobnie przez wszystkich. Dzięki czemu dziś mówimy o szpagacie, chomiku czy biegnących bykach. I zawsze w naszych opowieściach pojawia się nazwa tego szwedzkiego producenta. W dodatku prawie każdy z nas powie, że nowe ciężarówki Volvo są piękne, zwinne, komfortowe, doskonale się je prowadzi, mają świetne zawieszenie, są wytrzymałe itd.
Reasumując Volvo stworzyło ponadczasowe kreacje, które przejdą do historii reklamy, i dla wielu twórców reklam będą stanowić punkt odniesienia.