Jak zachęcić konsumenta, żeby wybrał, właśnie, twoją usługę? Najlepiej pokazać ją, a jeszcze lepiej pokazać ją w rzeczywistości. Jeżeli chcemy pokazać „produkt/usługę” w czasie rzeczywistym. To najlepiej za pomocą obrazu video, ewentualnie za pomocą Social Media.
Ostatnio tak promowały swoje produkty/usługi Małopolska, SNCF oraz Turkish Airlines.
Kampanie Małopolski oraz SNCF były prawie identyczne. Jednak wykonanie nie pozostawia żadnych wątpliwości. SNCF zrobiło ją perfekcyjnie.
Małopolska wykorzystała tylko jeden obraz na żywo, a SNCF w swojej kampanii „Europa jest tuż obok” wiele obrazów na raz. Małopolska zrobiła to tylko formie eventu, a SNCF dodatkowo stworzyła na podstawie eventu viral. Nie dość, że stworzyli video. To na dodatek tak świetne, że opanowało serwis YouTube.
Jednak jak mają się do tego Social Media? Szczególnie Facebook oraz Instagram. Turkish Airlines znają odpowiedź na to pytanie. W kampanii tureckich linii lotniczych. To właśnie SM pokazują miejsca, do których można dotrzeć lecąc samolotami tego przewoźnika. Obraz jest przesyłany w danej chwili. W dodatku SM umożliwiają przesyłanie zarówno zdjęcia jak i obrazu video. W dodatku wykorzystywane przez Lionela Messi oraz Kope Bryanta robią niesamowite wrażenie. W dodatku, co jest najważniejsze. Każdy z nas może zrobić to samo.