alkohol zabija, prędkość zabija. Pamiętamy te kampanie?

Multum słów wypowiedzianych po tragediach w Kamieniu Pomorskim, w Łodzi, czy wjeździe do przejścia podziemnego w Warszawie. Jednak od ilu lat słyszymy te same słowa, że prędkość zabija, alkohol zabija, należy zaostrzyć przepisy, należy edukować, a więc nowe kampanie społeczne. Z roku na rok kampanie wywołują coraz większe reakcje na widzu, ale tylko w momencie, gdy ją ogląda. Miesiąc później prawie nikt z nas nie pamięta już kampanii, miesiąc po dwóch tygodniach nie pamiętamy. Nawet tych najlepszych kampanii, które rozchodzą się do każdego zakątku świata prawie z prędkością światła, nie pamiętamy. Czy ostatnią kampanię z Nowej Zelandii, która rozeszła się już po całym świecie będziemy pamiętać? Nie, nie będziemy jej pamiętać.

Którą kampanie, który spot z poniżej zamieszczonych pamiętamy?

Kampanie przeciwko jeździe pod wpływem alkoholu

Jeden ze spotów amerykańskiej kampanii z 1987 z udziałem Earvin „Magic” Johnson. W kampanii brał udział także m.in. Michael Jordan.

Bardzo smutna kampania z Austrii.

Kierowcy nikt już nie rozpozna. Jedna z najbardziej poruszających kampanii przeciwko jeździe pod wpływem alkoholu.

Heineken – Don’t drink and driver

Producenci alkoholu także namawiają, do nie prowadzenia pojazdów. W końcu lepszy żywy klient, niż martwy. Kampania zwraca uwagę, ponieważ nie ma w niej ani samochodu, ani wypadku, a jednak robi tak samo duże wrażenie.

Kampanie przeciw szybkiej jeździe

Najsłynniejsza kampania ostatnich dni. Zrealizowana na zamówienie Ministerstwa Transportu w Nowej Zelandii.
Czasami, nie ma nawet czasu, żeby powiedzieć przepraszam.

Kampania z Australii pokazana, jako historia. Ukazuje plan przygotowania do pogrzebu. Tak plan zaczyna się w samochodzie. Kampania została zrealizowana z wykorzystaniem kilku kanałów. Kanał na Pinterest żyje do dziś.

Brytyjska kampania, która pokazuje, jak wiele, może zmienić jedna chwila. Chwila, która przeradza się w dramat. Chwila, która rujnuje życie wielu osób. Chwila, której nie da się cofnąć.

Kampanie w obronie pieszych

“10 km less” Australijska kampania z przed 17!!! lat. Z serii 10 km wolniej ratuje życie.

„10 mniej ratuje życie” Polska kampania z ubiegłego roku.

Nietypowa kampania Samsunga

Samsung Eyes on the road

Alkohol, prędkość to nie jedyne przyczyny wypadków. Coraz częściej przyczyną jest telefon komórkowy. Samsung namawia do korzystania w odpowiedzialny sposób z telefonów.

Zdjęcie okładki artykułu przedstawia plakat kampanii Speed kills, realizowanej przez Ogilvy w Tajlandii.