Jak sprzedawać pokoje w hotelach cz. 2

Zapomnij o cenniku na stronie hotelu!!!. Przecież nie zamieścisz cennika dla każdego pokoju na 365 dni w roku. Zamiast niego zamieść na głównej stronie panel do rezerwacji. Dokładnie panel rezerwacyjny z prawdziwego zdarzenia. W którym gość może wybrać sobie datę przyjazdu, wyjazdu, wybrać sobie najodpowiedniejszy pokoi itd. Na pewno pomocną rękę w tym zakresie wyciągnie Profitroom. Jednak samym panelem rezerwacyjnym na stronie nie sprzedasz pokoi. Tu bez wątpienia są potrzebne portale rezerwacyjne jak Booking.com, HRS, Expedia, eholiday.pl itd.

Jak nimi zarządzać, przecież nie będziemy ładować cen na każdym z portali osobno. Przecież nie ma możliwości, żebyśmy się nie pomylili wpisując kolejny raz z rzędu cenę tego samemu pokoju. Tu pomocnym narzędziem będzie dla nas menedżer portali/channel manager. Jednym z lepszych, jak nie najlepszym takim narzędziem, dysponuje Profitroom.

Super! Na stronie mamy panel do rezerwacji, sprzedajemy pokoje przez portale, ceny i dostępności dla wszystkich portali ustalamy za pomocą jednego narzędzia.

Jednak to nie wystarczy. Dziś musisz istnieć w Internecie, a istniejesz dzięki Social Media. Nie oszukujmy się bez nich nie przetrwasz na dłuższą metę. Żaden hotel, dziś, nie pozwoli sobie na nieobecność w SM. Nawet te najsławniejsze hotele tam są – The Ritz London, Hotel Plaza – tak ten z Kevina samego w Nowym Yorku, Hilton, Oberoi Hotels, Burj Al Arab, InterContinental Hotels.

burj-al-arab-690768_1280Czyli zakładamy wszystkie SocialMedia dla naszego hotelu. NIE NIE NIE, nie wszystkie!!! Zabraknie nam czasu, lub będziemy potrzebować armii osób, do ich obsługi.

Więc jakie, tu bez wątpienia pomocne będą pytania: dla kogo jest to hotel, czyli nasz target, gdzie mamy hotel, ile gwiazdek ma nasz hotel, ile mamy pokoi, jakie zapewniamy dodatkowe usługi – tylko restauracja, a może również basen, spa, saunę, siłownię itd. Może mamy coś wyjątkowego restaurację na dachu, albo nasz obiekt znajduje się w wyjątkowo urokliwym miejscu np. na wyspie, w kopalnia soli, na statku, na zamku itd. Odpowiadając na te pytania nie śpiesz się. Nie próbuj udowodniać, że odpowiesz na nie w ciągu godziny. Jeżeli odpowiesz na nie w ciągu godziny, to zapewne udzielisz błędnych lub nieprecyzyjnych odpowiedzi.

Na pewno nie zakładaj wszystkich. Na pewno musisz założyć Google Maps, Google dla Firm i Trip Advisor. W Google Maps tworzysz de facto swoją lokalizację tylko raz. Dzięki Google dla Firm stworzysz swoją wizytówkę w Internecie. W Trip Advisor najpierw musisz stworzyć swoje prywatne konto, a dopiero następnie możesz dodać „twoja firma”. Tworząc stronę dla swojego obiektu w tej społecznościówce potrzebujesz obowiązkowo dobrej jakości zdjęć oraz wspólnej identyfikacji wizualnej, którą będziesz używać również na innych portalach społecznościowych i swojej www. Dzięki utworzeniu twojej firmy na Trip Advisor twój obiekt znajdzie się na mapach Here. Bo właśnie z tej aplikacji czerpią informacje o różnych atrakcjach, obiektach.

Miejsce, jedna z odmian stron/fanpage na Facebooku, również powinieneś założyć dla swojego hotelu. Jednakże pamiętaj, nie zdobędziesz z dnia na dzień multum polubień, twoi goście nie będą dawać like`a tylko dlatego, że spodobał się im twój hotel lub, że byli zadowoleni z pobytu u Ciebie. Pierwsze polubienia możesz zebrać od swoich znajomych na Facebooku, ale żeby szybko dogonić konkurencję to będziesz musiał wydać trochę pieniędzy na reklamę na tym portalu. Tu z pomocą przyjdzie Menedżer Firm. Jest to strona Facebooka przeznaczona do zarządzania kampaniami reklamowymi. Możesz na niej tworzyć wiele rodzajów kampanii i zapisywać je, aby nie męczyć się za każdym razem z ustawianiem wszystkich parametrów. Jednak co jakiś czas sprawdź czy ustawienia, które wprowadziłeś przynoszą zamierzone cele, czy może warto je trochę zmodyfikować. Kolejnym narzędziem od Facebooka, które się przyda jest Menedżer Stron. Jeżeli chcesz zarządzać fanpage`m za pomocą urządzeń mobilnych.

pool-720697_1280Coraz częściej hotele zakładają również konta na Instagram (Hotel Boruta, 8Hotels, Thompson Hotels). Więc jeżeli twój obiekt jest położony w jakieś malowniczej miejscowości, lub ma coś innego wyjątkowego do zaoferowania to rozważ założenie konta w tej aplikacji.

Pinterest masz restaurację na dachu, w twoim obiekcie często odbywają się eventy o których pisze prasa. To zakładaj! Jednak pamiętaj, że jest to portal w którym większość użytkowników stanowią kobiety, a „sukces” na nim buduje się długą mozolną pracą.

Foursquare niedawno wieszczono mu niebywały sukces. Dziś trochę się pogubił. Jednakże, jeżeli do twojego obiektu będą przyjeżdżać turyści ze wschodu to zakładaj. Rosjanie i Ukraińcy uwielbiają tą aplikację. Czasami chekiny są udostępniane na Twittera i Facebooka. Z doświadczenia wiem, że częściej swój pobyt oznaczają kobiety. Dominującymi grupami wiekowymi są osoby między 13 a 17 oraz 25 a 34 rokiem życia.

Jak już zdecydujesz których portali społecznościowych potrzebujesz. Tu mała ściąga: Facebook, Instagram, Pinterest, Foursquare/Swarm, Yelp, Trip Advisor, Twitter, Flickr, YouTube, Google plus, Google Maps, Google Business (Moja Firma) Vine. To zakładaj! Zakładając je nie zapomnij o wspólnej identyfikacji wizualnej.

Zobacz część 1 – kliknij tu!