Tak się sprzedaje samochody klasy premium

Sprzedawanie nowych samochodów nie należy do najłatwiejszych zajęć. A szczególnie, gdy sprzedaje się samochody klasy premium. Jednak samochody klasy premium sprzedają się świetnie. A jak to robić? Należy wykorzystywać CRM czyli zintegrować zewnętrzne systemy rozliczeniowe i komunikacyjne wykorzystywane przez poszczególnych dealerów oraz partnerów. Procesy lead generation powinny być realizowane w trybie off, online oraz w kanale mobilnym. Dzięki temu otrzymujemy optymalną integrację źródeł danych. Celem tego jest jak najszybsze i najlepsze analizowanie, a następnie wykorzystanie otrzymanej wiedzy. Dzięki analizie danych poznaje się styl życia, preferencje zakupowe swoich klientów. Wiedza ta pozwala stworzyć wizerunek klienta, a to umożliwia dokładne targetowanie działań marketingowych. Informacje te są zbieranie nie tylko od osób, które zakupiły samochód, ale też od osób, które wyraziły wolę zakupu lub chciały pozyskać wiedzę na temat jakiegoś modelu samochodu.
Zebrane dane nie są wykorzystywane jednostronnie. Osoby, które zostawiły swoje dane są „nagradzane” poprzez możliwość uczestniczenia w przeróżnych imprezach tudzież wydarzeniach. Działania takie budują więź pomiędzy klientem lub potencjalnym klientem a marką. Dodatkowo dystrybutor zyskuje „prawie” za darmo nieświadomych ambasadorów sprzedawanej marki.
Prowadzone działania marketingowe to także Internet. Czyli własna strona www, Facebook, YouTube oraz emailingi. Jednak na tym działania marketingowe nie kończą się. To także materiały drukowane przede wszystkim katalogi, które są dostępne w salonach, na targach motoryzacyjnych, podczas imprez, które są organizowane lub sponsorowane przez markę. Jednakże na tym nie koniec. To także wysyłka upominków, gadżetów, oraz telefony np. przypominające o przeglądzie samochodu, do osób, które zakupiły samochody tej marki w oficjalnej sieci sprzedaży.
Klienci samochodów klasy premium, to oczywiście specyficzna grupa odbiorców. Osoby te często uprawiają ekstremalne (kosztowne) sporty, lub przynajmniej są ich pasjonatami. Stąd sport u tej marki znajduje się w głównym obszarze sponsoringu. I tak nasz producent samochodów sponsoruje zawody żeglarskie, zawody golfowe, wyścigi kolarskie, biegi, maratony, a nawet drużyny piłkarskie.
O kim piszę? Piszę oczywiście o liderze sprzedaży samochodów klasy premium w Polsce. Czyli o Volvo Auto Car. Jednak na wizerunek Volvo nie wpływają tylko jego własne działania. To także działania marketingowe Volvo Trukcs. Zapewne każdy z nas pamięta reklamę Volvo FH z Jeanem Claude van Damme. Ilu z nas pomyślało wtedy, że chciałoby by mieć Volvo? Nawet małe Volvo V40.

samochody klasy premiumZdjęcia pochodzą z facebook.com/VolvoAutoPolska