Wspaniałe reklamy czyli Super Bowl

Każdy powinien sobie zadać pytanie. Czy Super Bowl ogląda się ze względu na mecz, czy ze względu na reklamy? Odpowiedź może być tylko jedna, ze względu na reklamy.
Co roku miliony amerykanów, a także ludzi na świecie. Ogląda finał największych rozgrywek drużynowych w USA. Także, co roku producenci, agencje reklamowe spędzają setki godzin nas stworzeniem tej jedynej reklamy, która zostanie zapamiętana przez wszystkich. Wszyscy doskonale wiedzą także, że zostanie zapamiętana tylko jedna jedyna, a nie wszystkie.
Firmy zamawiające reklamy oczekują czegoś niesamowitego. W końcu za emisję 30 sekund reklamy będą musiały zapłacić aż 4 mln dolarów plus oczywiście koszty produkcji, które niekiedy sięgają miliona dolarów.
5 milionów za jedną reklamę, kto wydaje tyle pieniędzy? Oczywiście producenci alkoholi, samochodów oraz firmy informatyczne. W tym roku dominują producenci samochodów. Jednak nie udało im się zdominować całego bloku reklam.
Oglądając reklamy z Super Bowl możemy być pewni, że są zrobione najlepiej jak tylko można zrobić reklamy. Mają wszystko: emocje, historię, superbohatera, narrację, przeniesienia semiotyczne, pozycjonowanie. To wszystko zobaczymy w reklamach puszczanych w tym jedynym dniu. O miano najlepszej reklamy emitowanej podczas tegorocznego finału Super Bowl będą walczyć:
Toyota ze swoim Highlanderem z nieśmiertelnymi Muppetami. Dla amerykanów są tak ważne, że są nawet elementem kampanii prezydenckiej.

i kinowa wersja z rewelacyjną końcówką Kermita

Jaguar, który stworzył reklamę z historią, narracją, pozycjonowaniem, a niektórzy powiedzą, że także z bohaterem.

Hyundai także stworzył w swojej reklamie historię, narrację oraz bohatera. Zaskakującego bohatera.

Rodzynki z pośród dominującej przewagi producentów samochodów to reklama piwa Budweiser. Żadna reklama nie wyzwala aż tylu emocji, co ta.

oraz reklama firmy z branży informatycznej. Nie Apple, nie Google tylko Microsoft!!!

miłego oglądania 😉