Zamiast Facebooka

Słysząc reklama w mediach społecznościowych myślimy o Facebooku. Jednak portal Marka to nie wszystko. Jednakże wiele osób często o tym zapomina, lub co gorsza nie wie – i mówi zrób jakąś reklamę na fejsie. I tak na jednym portalu mamy multum reklam, które giną w natłoku innych reklam. A może warto spróbować z innymi społecznościówkami. Mamy przecież ich bez miara. Tak bez miara: Deezer , Endomondo, Foursquare, Google plus, GoldenLine, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Spotify, Tripadvisior, Twitter. Notabene skąd ludzie biorą czas, żeby sprawdzać te wszystkie profile.

Możemy je podzielić na te, gdzie możemy zrobić reklamę zarówno za friko jak i za kasę
Foursquare – SM z dużym potencjałem (pieniądze Microsoft powinny pomóc). Doskonałe miejsce dla reklam punktów gastronomicznych, kawiarni, pubów, ale też hoteli może być doskonałą alternatywą dla Facebooka, gdy chcemy zachęcić klientów ofertę specjalną.
Google plus – prawie jak Facebook. Jednak prawie robi ogromną różnicę. Jednakże polityka Google sprawia, że pomału plus staje się popularny.
Instagram – reklamy lokali gastronomicznych, kolekcji ubrań oraz niezliczona ilość zdjęć, zdjęć i jeszcze raz zdjęcia.
Pinterest – miejsce do przepinania ciekawych rzeczy. Doskonałe SM do promowania prawie wszystkiego. Pod warunkiem, że służy, jako uzupełnienie dla działań promocyjnych.
Tripadvisior – społecznościówka podróżników, czyli świetne miejsce dla hoteli, pensjonatów, pubów, restauracji. Oparty o elementy grywalizacji pomiędzy użytkownikami, znaczy znajomymi, których w większości przypadków mamy z Facebooka.

Przede wszystkim za kasę
Endomondo – świetnym miejscem do promowania odzieży sportowej, rowerów, ale także samochodów, wczasów, nowinek technicznych.
GoldenLine – społeczność skupiona na rozwoju kariery. Dobre miejsce do budowania prestiżu marki, ale także możemy reklamować produkty dla profesjonalistów oraz luksusowe
LinkedIn – również społeczność skupiona na rozwoju kariery, ale międzynarodowa. Tu także budujemy prestiż firmy, ale także produkty dla profesjonalistów oraz luksusowe
Twitter – sponsorowane wpisy, świetne, gdy chcemy zakomunikować krótką wiadomość światu – premiera nowego produktu, zmiana nazwy, wejście na giełdę.

Mamy także serwisy, do których się logujemy dzięki Social Media
Deezer – ubrania, buty, nowinki techniczne, ale także wakacje
Spotify – tu też ubrania, buty, nowinki techniczne, ale także wakacje

Kto ich używa
Deezer – 250 tysięcy użytkowników, kojarzy się szczególnie użytkownikom Orange, którzy mogli korzystać z niego już od czerwca 2012 roku.
Endomondo – 235 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy generują ok. 2,8 miliona odsłon stron. Najczęściej używany przez biegaczy 43%, oraz osoby jeżdżące na rowerze 23%.
Foursquare – Statystyczny polski użytkownik 4sq posiada w swoim gronie 47 znajomych, ma 11 odznak, 308 meldunków oraz jest majorem w 8 miejscach.
Google+ – 3 miliony odwiedzin w ciągu miesiąca, jednak dane te odnoszą się wszystkich usług dostarczanych przez Google, czyli znaczny odsetek tej liczby stanowią użytkownicy Gmail.
GoldenLine – 2 miliony użytkowników, znajdziemy w nim zarówno licealistów, studentów, jak i kadrę zarządzającą
Instagram – według najnowszych danych prawie 1,5 miliona użytkowników. Pamiętajmy, że Instagram to przede wszystkim aplikacja, wersja na www jest znacznie okrojona. Najpopularniejsze konta śledzone są przez 120 tysięcy użytkowników. Eksperci uznają, że większość użytkowników Instagramu to młodzi (16-24 lata) ludzie z większych miast. Znaczącym jest fakt, że wśród dwudziestu najczęściej używanych przez polskich użytkowników tagów, niemal wszystkie są pisane w języku angielskim.
LinkedIn – 1 milion polskich użytkowników, znaczna ich ilość pojawiła się w momencie wprowadzenia języka polskiego na portal
Pinterest – 860 tysięcy, częściej kobiety.
Spotify – 500 tysięcy polskich użytkowników, 7,5 miliona utworzonych playlist przez polskich użytkowników, z tego 100 tysięcy z motywem miłości, 50 tysięcy dotyczy wakacji, 22 tysięcy playlist stworzonych dla odpoczynku, 15 tysięcy dotyczy sportu. Typowy użytkownik Spotify wydaje przeciętnie 240 pln, jest innowacyjny, korzysta z wielu SM na raz, jest skłonny zainwestować o wiele więcej w nowinki techniczne
Twitter – Połowę polskich użytkowników Twittera stanowią osoby w wieku 15-34 lat. Najczęściej użytkownik Twittera posiada wykształcenie średnie (766,7 tys., 29,1 proc. wszystkich) oraz wyższe (744,5 tys., 28,2 proc. ogółu). W listopadzie ub.r. Twittera odwiedziło 944 tys. internautów ze wsi, stanowiąc 35,8 proc. jego wszystkich użytkowników. Z kolei 15,4 proc. z nich to 405,6 tys. osób z miast powyżej 500 tys. mieszkańców. W miastach o innych poziomach ludności serwis miał od 205 do 280 tys. użytkowników.