Niebieski w świecie marketingu

Do napisania tego wpisu zainspirowała mnie najnowsza reklama Adidasa, marki, która wcale nie jest moją ulubioną marką.

Co sprawia, że jest on tak często wykorzystywany w świecie marketingu, reklamy? Ponieważ oznacza bezpieczeństwo, uspokaja zmysły ludzkie, zapewnia poczucie relaksu, a z drugiej strony osłabia zdolność odbierania bodźców przez nas – dzięki czemu przychylniej patrzymy na loga i tym podobne elementy wykorzystujące kolor niebieski. Jest także bardzo często wykorzystywany w biurach, powodem tego jest fakt, że podnosi poziom wydajnej pracy, oraz minimalizuje uczucie głodu.

I tak 37% log największych firm na świecie wykorzystuje kolor niebieski. Jest najczęściej używanym kolorem na potrzeby wizualizacji poszczególnych marek. I tak kolor niebieski wykorzystywany jest przez takie marki jak: Adidas, Boeing, Dell, Facebook, Ford, Hyundai, Giant, Intel, Philips, Prudential Financial, Volkswagen.

It`s blue, what else matters!!!
Kampania zrealizowana wspólnie przez Chelsea i Adidasa ma na zadanie uświadomić, że Blues są częścią „mojego życia” i stał się „moją drugą rodziną”. Na teaserze widzimy zaangażowanie największych gwiazd Chelsea takich jak: Fernando Torres, David Luiz Eden Hazard, Petr Cech.
Niebieskie chelsea

Think Blue
Idea, która inspiruje. Volkswagen postanowił włączyć się w ekologiczny zrównoważony rozwój – nie polsku, ale inaczej nie chce być. Akcja ma przekonać użytkowników samochodów do większej liczby działań proekologicznych. Tak jak VW rozpoczął je, od projektowania aut Bluemotion oznaczających się mniejszą emisją CO2. Volkswagen do 2018 roku chce stać się liderem w branży motoryzacyjnej zarówno pod względem ekonomicznym jak również ekologicznym. Swoje działania w zakresie ekologii rozpoczął od edukacji klienta poprzez kampanię Think Blue.
Think blueThink Blue to nie tylko hasło, żeby ekologicznie jeździć. To także działania z różnych sfer zachęcające do tej idei. Volkswagen w trzech polskich miastach: Gdańsku, Poznaniu i Toruniu w pierwszej połowie lipca w miejskich zieleńcach sadził kwiaty Lobelli, jednocześnie wyposażając te zieleńce w huśtawki i inne elementy małej architektury. Kwiaty były sadzone przez „drużyny Volkswagena” ubrane na niebiesko wraz z mieszkańcami tych miast. Oprócz tego każdy mieszkaniec, mógł zabrać ze sobą niebieskie torebki nasion stokrotki.
Do tej pory akcje Think Blue były we Włoszech gdzie ustawiano niebieskie kosze recyklingowe, w Hiszpanii odbył się niebieski maraton, a w Australii odbyły się zawody na przejechanie jak największej ilości mil na jednym litrze paliwa.

Social Media jest niebieskie.
Kolor niebieski jest dominującym kolorem dla Facebooka oraz Twittera. Słysząc te nazwy od razu widzimy kolor niebieski. Oczywiście pierwszy z nich ma granatowy kolor, a drugi błękitny, ale to nie zmienia faktu, że oba są niebieskie. Jednakże są najpopularniejszymi social media na świecie. Facebook z liczbą miliarda!!! użytkowników na świecie, a w Polsce z liczbą prawie 15 milionów użytkowników, a Twitter z liczbą 500 milionów użytkowników na świecie, w Polsce tylko z liczbą przeszło 500 tysięcy użytkowników.
Facebook TwitterOprócz tych dwóch SM kolor niebieski wykorzystują także Skype i Linkedin.

Niebieskie miejsca
Co może być niebieskie, jeśli nie hotel. Niebieski jest nazwą jednego z hoteli w Krakowie, który znajduje się na Salwatorze, a z jego okien rozciąga się widok na Wawel.Hotel niebieski

Giant
Nazwa marki rowerów, która będzie w tym roku najprawdopodobniej najczęściej wypowiadana w Polsce. Z racji tego, że to właśnie na rowerach tej marki jeździ Maja Włoszczowska. W sumie sam, kilka lat temu miałem rower tej marki.Giant-Corp-Logo-BLUE

Niebieski laser
Każdy z nas słyszał o niebieskim laserze. Ale gdzie on w końcu jest? Jest bliżej niż nam się wydaje. Najbliżej nas jest w urządzeniach Blu-Ray. Ale niebieski laser jest między innymi wykorzystywany do szybkiego druku laserowego, diagnostyki medycznej, wyświetlacze i telewizory laserowe.

Czemu wszyscy przekonują nas, że kolor niebieski jest super?
Psychologia podpowiada nam, w jaki sposób odbieramy kolor niebieski, jak nasze oko, mózg odczytuje ten kolor. Znawcy twierdzą, że niebieski to kolor powagi, ufności, wierności. Jest kolorem ludzi, którzy nie ulegają emocją, posiadają analityczne podejście są zorganizowani. Niebieski jest kolorem autorytetu, władzy, rozsądku, sprawiedliwości oraz władzy. Ale to także kolor ludzi inteligentnych, kreatywnych, twórczych.
Kolor niebieski jest prawie zawsze widoczny, szczególnie z dalszych odległości. Ponieważ niebo jest zawsze w dali, a reszta rzeczy jest bliżej, tak koduje tą zależność nasz mózg. Kolor niebieski przyczynia się do produkcji noradrenaliny, hormonu, który uspokaja. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie odcienie niebieskiego posiadają takie właściwości.