Pinterest, żeby mógł się dalej rozwijać, albo kto jak woli mógł przeżyć. Musiał wprowadzić reklamy. Czy przez to posunięcie straci na swojej wyjątkowości? Sadzę, że nie. Facebook, który, niektórym kojarzy się z reklamą, nie stracił na popularności, tak samo Twitter nie stracił.
Pinterest planuje, że reklamy wyświetlane na portalu będą gustowne oraz transparentne. Pojawiające reklamy będą także „istotne” dla użytkownika, czyli dopasowane do naszych preferencji, czyli informacji, jakie zostawiliśmy na swój temat. Ale co najważniejsze, odnośnie reklam. Forma prezentowanych reklam będzie ewoluować pod wpływem opinii użytkowników.
Promowane piny/szpilki, czyli Promoted Pins, będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania i feedach poszczególnych kategorii. W tej chwili reklamy są dostępne dla wybranych firm.
Ja na razie płatne piny/szpilki nie są dostępne w Polsce. Jednak jest nadzieje, że gdy pojawią się, wiele ciekawych kont firmowych czy akcji społecznych, staną się popularniejsze.
Poniżej znajdziemy dwa konta, polskich użytkowników, które nie zdobyły popularności na Pintereście w przeciwieństwie do Facebooka czy Twittera.
Factory Outlet – najnowsze trendy w modzie dostępne w sklepach Factory Outlet.
RMF/FM – życie radia, gwiazd, obiektywy korespondentów – to, czego nie zobaczymy na stronach RMF/FM.