Sukces w każdej dziedzinie jest mierzony inaczej. W większości przypadków nie da się go porównać. Więc czym jest sukces na Pintereście? Czy można porównać 5000 osób lubiących stronę na Facebook, z 5000 tysiącami followersów na Pintereście?
Gdzie 5000 followersów jest uznawane za sukces, natomiast 5000 osób, które „to lubią” dla marek krajowych w większości przypadków jest złym wynikiem, a dla marek międzynarodowych jest porażką. Pamiętajmy jednak, że konto na Pinterescie ma 70 milionów osób, a na Facebook 1 mld 150 mln osób, czyli prawie 16,5 razy więcej.
Niekwestionowany sukces osiągnął na Pintreście polski profil Thispaper Magazine. Obserwowany jest przez zawrotną liczbę 1.780.240!!! osób. Patrząc na ten wynik, to wyniki pozostałych kont nie powinny robić wrażeń. A jednak robią wrażenia. Spójrzmy na te cyfry trochę inaczej. Załóżmy, że na Facebook mamy około 500 znajomych, a lubimy 200 stron. Na Twitterze obserwujemy około 100 kont, natomiast nasze konto jest obserwowane przez 30 innych kont. Więc jak to ma się do Pinteresta. Wśród naszych 500 znajomych na FB, zintegrowane konto Pinteresta z FB ma około 10 osób, a konto ma około 25 osób.
Więc 5000 w porównaniu do 10, 25, 30 a nawet 100 robi wrażenie. Wrażenie robiłoby także 500 obserwujących.
Bezdyskusyjny sukces odniosły także następujące konta. Sephora 224.725 followersów. Amerykańska edycja międzynarodowego pisma dla kobiet Elle Magazine (US) ma 183.153 obserwatorów. Profil kolejnego amerykańskiego magazynu dla kobiet Lucky magazine ma 144.097 obserwujących. Brytyjski magazyn Dezeen magazine, poświęcony architekturze posiada 102.509 followersów. IKEA USA ze znacznie skromniejszym wynikiem, ale w dalszym ciągu dużą liczbą followersów 62.669. W rodzinnym państwie IKEA ma tylko 2.729 followersów.
Pomimo dużej liczby obserwujących stosunkowo małą liczbę obserwujących ma Zara. Dlaczego małą? Ponieważ 69% użytkowników Pinterestu stanowią kobiety. Ponadto Pinterest angażuje się w wydarzenia z świata mody, jak np. imprezy Fashion Week. Wobec czego marki modowe powinny święcić triumfy w tym serwisie. Jednakże tak nie jest. I ta hiszpańska marka jest najlepszym przykładem mając zaledwie 47.012 followersów.
Znaczną liczbą followersów mogą się również pochwalić:
Sony Electronics (38.602)
Redbook Magazine (31.097)
Cruzine Magazine (24.533)
Nike Training Club (23.908)
Flare Magazine (10.658)
Automobile Magazine (10.558)
Red Bull (10.675) tu można mówić o porażce na Facebooku strona Red Bulla jest lubiana przez 40.888.187 osób.
Honda (7.567)
the Illest (7.516)
Kenzo (6.568)
Wartym odnotowaniu w tym zestawieniu są także konta:
Sklep FabrykaWafelków.pl (5.461)
Mayamural Kraków 2012 (5.362)
Adidas (4.299)
Volkswagen USA (4.194)
Życie w luksusie.pl (3.980)
FC Barcelona (3.448) jeszcze większa niespodzianka, niż w przypadku Red Bulla. Strona FC Barcelony na Facebooku jest lubiana przez 46.769.336 osób.
Muzeum Erotyzmu (3.339)
Daybite (2.984)
Electrolux Global (2.731)
Nissan USA (2.272)
W powyższym zestawieniu widzimy ewidentnie dominacje kont założonych w Stanach Zjednoczonych, oraz kont magazynów dla kobiet. W końcu Pinterest powstał w USA oraz to kobiety częściej korzystają z aplikacji Pinterest.
Skoro wiemy już, kto odniósł sukces. To jak samemu mamy odnieść sukces na Pintreście. Pomimo, że nie zawsze te same metody, wykorzystywane przez dwa różne konta, przyniosą takie same efekty. Zaleca się, aby zamieszczać od 3 do 5 pinów codziennie. Najlepszymi godzinami zamieszczania ich są 12-16 oraz 20-23 (najgorszymi są 15-19 oraz 1-7). Tylko 6% użytkowników Pinteresta ma połączone konto z Facebookiem. Więc użytkownik Pinteresta oczekuje czegoś innego niż posiadacz konta na FB. Piny, które zawierają kolor czerwony lub pomarańczowy są dwukrotnie częściej repinowane. Częściej są także przepinane zdjęcia, na których nie ma twarzy. Najczęściej konto na Pintereście posiadają osoby w wieku od 25 do 34 lat oraz od 35 do 44 lat. Przeszło połowa użytkowników tego SM posiada wyższe wykształcenie. Najpopularniejszą kategorią tablic są te dotyczące jedzenia, jest ich 57%. Natomiast liczba zamieszczanych komentarzy stanowi 0,9% wszystkich interakcji. Najczęstszą interakcją jest przepinanie 87%, polubienia stanowią pozostały odsetek.
Dane odnośnie liczby obserwujących pochodzą z dnia 02 XI 2013.